sunnuntai 15. tammikuuta 2012

terveterve

Mä olen siis Matilda, toinen tän blogin kirjottaja. Päätettiin ton Paulan kanssa ruveta kirjottamaan tällasta blogia, tukena sille että aiotaan laihduttaa kumpainenkin 25kg eli meillä on suunnitelmissa laihduttaa yhteensä 50kg. Oon nyt viimeisimmän viikon aikana urheillut hirmusesti, ja syöny tosi terveellisesti, niin multa on lähteny jonkin verran painoa (ok tiedän että ne on vain nesteitä, mutta silti sekin auttaa) eli noin kolmisen kiloa! Niin hulluta kun se kuulostaakin se on ihan mahollista näin viikossakin. Mä en varsinaisesti ole mitenkään erityisen lihava, mutta jonkin aikaa elämässäni ollut ylipainoinen, sillä oman elämä on ollut välillä hieman haasteellista mm. pitkän masennuksen jälkeen.
Nyt olen päättänyt toden teolla karistaa kiloja ja kesään mennessä. Oon kuitenkin kohta 18-vuotias nuori nainen ja haluaisin viimeinkin näyttää hyvältä!
Vaikka tää onkin laihdutusblogi, en toistaiseksi ainakaan aio kertoa mun painoa, koska se on mulle ihan ylitsepääsemättömän ahdistava ja kiusallinen tieto, mutta päivittelen aina minkä verran painoa on pudonnut.

Mittasin viimeviikolla mun vyötärönympäryksen ja se oli silloin 96 (...) rinnanympärys 104 ja lantio 113 ..

Näiden asioiden takia mulla on ihan hirveen huono itsetunto ja tunnen oloni tosi vastenmieliseksi ja lihavaksi aina. Mä en tällähetkellä voi mitata mun mittoja koska mun vatsa on tosi kipee, mua huimaa ja oksettaa (pelottaa et on tulossa joku vatsatauti) ja oon vähän turvoksissa, joten luvut ei olis mitenkään edenneitä. Mua suorastaan v*tuttaa että oon menny pilaamaan mun tän terveellisen linjan sillä, että söin tänään kakkua ja pizzaa! En tajuu oikeesti kuinka pystyn olemaan näin saamaton eikä mulla oo itsekuria?

Oon melkeen tässä nyt viimesimmän puolen tunnin ajan meinannu purskahtaa itkuun ku oon miettiny sitä kuinka typerä olin kun menin vetämään jotain sellasia hiilaripommeja ja mun isäkin (joka siis tukee mua tässä asiassa koska on kokenut saman) sano että se oli multa vähän harkitsematonta.

Urheillu oon tänään tosi vähän olin juoksemassa jotain n. 30min ja vähän kans kävelemässä. Huomenna pakko mennä salille ja uimaan ja päivällä on tanssiakin.

mun on pakko ryhtyä tuumasta toimeen, tai päädyn ennenaikaseen hautaan...

2 kommenttia:

  1. Löytyy muitakin, jotka ovat aloittaneet kuntokuurin vasta. :) Mä nimittäin aloitin tällä viikolla pitämään blogia omasta projektista, joka siis maanantaina alkoi. Mulla ei ylipainoa ole, mutta tarkoitus ois kuitenkin vähän pudottaa painoa liikunnan ja urheilun avulla. Ehkä täältäkin jotain vinkkejä saattaa tippua. :) Täytyy siis liittyä lukijaksi, käykäähän tekin vilkaisemassa mun blogia. :)

    VastaaPoista
  2. Jep no mäpä käyn vilkasemassa ja samat sanat sulle!

    VastaaPoista